به گزارش سافت گذر، در یک پتنت ثبت شده توسط سونی در ماه ژانویه سال گذشته، کنسولی دیده می شود که نه یکی بلکه دو پردازنده گرافیکی دارد؛ چیزی که تا کنون در برخی از رایانه ها از پردازنده گرافیکی SLI ان ویدیا و CrossFire شرکت AMD پشتیبانی می کردند. این پتنت به این موضوع اشاره کرده که استفاده از دو پردازنده گرافیکی در یک کنسول بسیار دقیق تر از رایانه صورت می گیرد.
در این پتنت جزئیاتی در مورد اینکه چگونه دو پردازنده گرافیکی با هم کار می کنند تا یک فریم را پخش کنند و یا آن را تقسیم به دو می کنند تا با سرعت بیشتری اجرا شود، به چشم می خورد. جالب آن است که تنها یکی از پردازنده های گرافیکی خروجی HDMI را کنترل و دیگر پردازنده گرافیکی نیز فریم های وارد شده را دریافت می کند.
همچنین، در این پتنت به یک کنسول بالارده که حافظه داخلی باظرفیت تر و سریع تر و دو پردازنده گرافیکی دارد نیز اشاره شده است. اگر بخواهیم با تولیدات پیشین سونی این قضایا را تطبیق دهیم، می توانیم حدس بزنیم که همچون پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو، کمپانی ژاپنی در حال تولید پلی استیشن 5 پرو با دو پردازنده گرافیکی است. در صورت عملی شدن این پروژه، پخش بازی ها با کیفیت واقعیت مجازی و 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه به واقعیت تبدیل خواهد شد. در نهایت، دو پردازنده گرافیکی قرار است کنترل کننده مموری و حافظه اختصاصی خود را دریافت نمایند تا مشکلی پیش نیاید.
همچنین، از این پتنت این گونه برداشت می شود که بهره مندی از سیستم گیمینگ ابری نیز با این کنسول امکان پذیر خواهد شد که در آن صورت می بایست از سنسورهای اضافی نظیر NFC، GPS، IR، زیستی، آب و هوایی و . . . استفاده گردد. هر یکی از این حسگرها در ادامه باید به کنسول متصل گردند تا محاسبه ابری و در نهایت گیمینگ ابری را به واقعیت تبدیل کنند هرچند هنوز کارایی برخی از آنها مشخص نیست.
با توجه به نفس پتنت ها، نمی توانیم با اطمینان خاطر بگوییم که چه زمانی این محصول وارد مرحله تولید نهایی خواهد شد زیرا حتی امکان دارد اصلاً این اتفاق نیز رخ ندهد.
منبع: gsmarena.com